Zdrav šejk za decu – način da unesu potrebna vlakna

Autor:

Nekada je zaista teško uključiti u ishranu dece dovoljno namirnica bogatih vlaknima, jer one sigurno nisu u slatkišima ili sokićima iz tetrapaka. To definitivno može predstavljati problem, jer je unos vlakana suštinski za dobru probavu. Dečiji organizmi variraju u potrebnoj količini vlakana, ali otprilike, na najjednostavniji način, to se izračunava kada na godine deteta dodate 5. Dakle, ukoliko vam dete ima 5 godina, 10g vlakana dnevno je cifra kojom se možete voditi kada mu planirate obroke.

Dijetarna vlakna predstavljau svi delovi biljaka u našoj ishrani, koje naš organizam ne može da svari ili apsorbuje. Ona, za razliku od drugih vrsta namirnica, prolaze gotovo netaknuto kroz naš digestivni trakt.

Vlakna imaju i drugih pozitivnih uticaja, osim na probavu:

  • pomažu u kontroli šećera u krvi
  • pospešuju osećaj sitosti i samim tim sprečavaju prejedanje i pomažu vam da održite željenu liniju
  • mogu uticati na snižavanje holesterola
  • regulišu i održavaju dobar rad creva

Vlakna se mogu unositi u organizam putem velikog broja namirnica poput:

  • brokoli – 3g po čaši
  • višnje – 3g po čaši
  • banana srednje veličine – 3g
  • avokado – 14g po avokadu!
  • laneno seme – 1/4 čaše mlevenog lanenog semena ima 7g vlakana

Jednostavno iskombinujte ove namirnice u blenderu, pretvorite ih u ukusan napitak i tako prezentujte svom detetu, koje će ga verovatnije bolje prihvatiti nego ako mu nudite ove namirnice očigledno, direktno i izdvojeno. Ukusi voća će, na primer, zamaskirati ukus brokolija, koji vrlo moguće ne bi bio naročito interesantan na tanjiru. Koristite najjači stepen na blenderu kako biste bili sigurni da će se komadići brokolija maksimalno usitniti. Šejkovi ili popularno ‘smutiji’ su sjajan način za kombinovanje namirnica, za užinu ili kompletan obrok, jer se u jednu čašu može spakovati puno korisnih nutritijenata za naše telo.

Evo detaljnog recepta:

– 1 šolja višanja

– 1 šolja seckanog brokolija

– 1 avokado

– 1 banana srednje veličine

– 1 kašika mlevenog lanenog semena

– 1 šolja soka od nara

Ubacite sve sastojke u blender, dobro izblendujte i spremno je, ne samo za najmlađe, nego i za celu porodicu. Kako da druge vrste hrane učinite zanimljivijima deci, pročitajte u ovom teksu.

Autor: Galina Popov

Morate biti registrovani i ulogovani da ostavite komentar Login