a

Aperiri vivendum has in. Eu fabellas deseruisse mea, hinc solum tractatos vim ad, ut quem voluptua nam. Ei graeci oblique perci.

Recent Posts

    Sorry, no posts matched your criteria.

humus

Humus – 6 benefita koje humus nudi

Humus nam dolazi sa Bliskog Istoka.

Humus se konzumira kao umak ili namaz. Jednostavno se priprema, a može se kupiti i gotov u prodavnici. Ne samo zbog ukusa, već i zbog svog sastava i nutrijenata koje sadrži, kao i zbog pozitivnih efekata koje ima na naše zdravlje, humus je postao popularan širom sveta.

Humus – recept:

Postoji mnogo varijanti ovog preukusnog i zdravog umaka. Svaka od tih varijanti se bazira na osnovnom receptu. Za taj recept vam treba:

  • leblebija
  • tahini (susamova pasta)
  • maslinovo ulje
  • sok od limuna
  • beli luk

Sve sastojke treba izblendirati dok se ne sjedine i namaz je gotov. Brzo, lako, ukusno i zdravo.

Zašto je humus zdrav?

Humus je jako zdrav namaz i svako ko ga voli i uživa u njemu, može to da čini bez trunke griže savesti. U sebi sadrži čitav spektar vitamina i minerala neophodnih za pravilno funkcionisanje našeg organizma. U 100g humusa imate:

  • 166 kalorija
  • 9.6 g masti
  • 7,9 g proteina
  • 14.3 g ugljenih hidrata
  • 6 g vlakana
  • vitamine i minerale: bakar, folate, magnezijum, gvožđe, mangan, B6, cink…

Humus je odličan izvor proteina biljnog porekla, pa je kao takav pogodan za konzumiranje u vegetarijanskoj i veganskoj kuhinji.

1. Humus u borbi protiv upalnih stanja

Upale su prirodne reakcije našeg tela da se izbori sa nekom infekcijom, bolešću ili povredom. Međutim, neka upalna stanja mogu potrajati malo duže. To je naročito slučaj sa nekim hroničnim oboljenjima. Tu pomaže humus. On je pun sastojaka koji pomaži u borbi protiv hronične upale. A koji su to satojci?

Kao prvo, tu je maslinovo ulje. Maslinovo ulje je bogato antioksidansima koji imaju protiv-upalna svojstva. Drugi sastojak je tahini, tj. susamova pasta koja se pravi od susamovog semena. Tahini pomaže da se smanji nivo CRP-a i još nekih znakova upale, koji su povišeni kod upalnih stanja hroničnog tipa, kao štoje artritis. Dijeta bogata legumima, kao što je leblebija, takođe smanjuje znakove upalnih procesa.

susam i maslinovo ulje

2. Humus kao izvor vlakana

Poznato je da su vlakna neophodna za normalno funkcionisanje digestivnog trakta. Humus obiluje ovim vlaknima i na taj način pomaže normalnu funkciju creva. Dalje, humus i vlakna iz humusa pomažu očuvanju normalne bakterijske flore u crevima. Potpomažu razvoj dobrih bakterija, a utiču na smanjenje broja loših.

3. Humus ima nizak glikemijski indeks

Zbog svog niskog glikemijskog indeksa, humus je izvrstan izbor za ljude na niskolarojiskim dijetama, kao i za sve one koji moraju da vode računa o nivou šećera u krvi. Zato što pomaže u kontroli šećera, idealan je za ishranu osoba koje pate od dijabetesa.

Vlakna i zdrave masnoće iz humusa, kao i proteini iz leblebije usporavaju metabolizam ugljenih hidrata.

4. Humus za zdravo srce

Ovaj ukusni namaz sadrži u sebi sastojke koji su odgovorni za smanjenje rizika od kardiovaskularnih oboljenja. Među najvažnijima, tu su legumi iz leblebije koji su odgovorni za smanjenje nivoa lošeg LDL holesterola. LDL je jedan od najvećih neprijatelja kardiovaskularnog sistema. Na drugom mestu su zdrave masne kiseline iz maslinovog ulja, koje imaju dosta benefita za naše zdravlje.

Jedna studija je pokazala da ako svakoga dana unosimo oko 10 g devičanskog maslinovog ulja, smanjujemo rizik od kardiovaskularnih bolesti za 10%.

5. Humus za gubljenje kilograma

Poznato je da ljudi koji baziraju ishranu na leblebiji i često je jedu, teško da imaju problema sa kilažom. Oni generalno imaju niži BMI i obim struka im je za celih 5-6 cm uži od ljudi koji leblebiju ne kozumiraju. Nije potpuno ispitano da li je to do leblebije i humusa, ili je zbog činjenice što ljudi koji jedu ove namirnice generalno vode zdraviji način života, ali vredno je pokušaja. ne može da škodi, svakako.

Zbog količine dijetalnih vlakana koja su zasitna, pre ćete se najesti. Ujedno, dijetalna vlakna utiču na smanjenje hormona gladi, grelina, koji je odgovoran za prejedanje i višak kilograma. Proteini, za koje smo rekli da ih ima dosta u humusu, su takođe odgovorni za održavanje idealne kilaže. Oni ubrzavaju metabolizam i drže apetit pod kontrolom.

6. Humus idealan za ljude sa alergijama

Pošto u sebi ne sadrži mlečne proizvode, gluten niti orašaste plodove, ovaj ukusni umak mogu jesti i osobe koje pate od nabrojanih alergija. Svi koji imaju navedene probleme, znaju koliko je teško pronaći hranu koja im neće izazvati nelagodnost. I iako se može naći u radnjama, i iako se ne sprema sa sastojcima koji izazivaju alergije, najbolje je proveriti etiketu. Nikada ne znate koje sve aditive neki proizvođač koristi. Možda je opet najbolje da sami napravie svoj humus kod kuće. Tako ćete biti sigurni da vaš namaz nema apsolutno ni traga alergenima.

Kako jesti humus?

Za sve one koji smo inspirisali da probaju ovaj savršeno zdrav i preukusan namaz, imamo još jednu lepu vest: humus se idealno kombinuje u svakom obroku, uz skoro sve namirnice.

Koristite ga umesto svih nezdravih, visoko-kaloričnih namaza poput majoneza ili pavlake. Stavite ga u sendvič, na tost ili u tortilju. Idealan je kao umak uz razno sveže, seckano povrće: celer, štapiće šargarepe, krastavac ili papriku. Možete ga staviti kao preliv za salatu, jesti uz krekere, zaista ideja je mnogo.

Nema ni jednog razloga da ne probate ovaj ukusan i zdrav umak i učinite nešto dobro za svoje i zdravlje svoje porodice.