Fizička aktivnost za zdravlje i duh

Autor:

Anima sana in corpore sano. Ova latinska sentencija opisuje antički ideal ‘U zdravom telu zdrav duh‘, uh! Ali, znamo da sport i aktivnost nema samo pozitivan uticaj na naše telo, već i na zdravlje.

Ljudi troše milione godišnje na aditive ili zamene u ishrani, ubeđeni da će im pomoći pri gubitku težine, oslobađanju od stresa i nervoze i šta još ne. Zar nisu svesni da sport sve to može- i mnogo više! Pomaže u izgradnji i održavanju mišića, kostiju, zglobova; koristi dijabetičarima i onima sa kardiovaskularnim problemima, kao i u mnogim drugim segmentima zdravlja.

Tempo života je takav da samo nekolicina nas može u svoj svakodnevni raspored uključiti fizičku aktivnost. Ali ne treba odustati od vežbanja zato što ne mođete da ga praktikujete svakodnevno. Optimalno je baviti se nekim oblikom sporta 2 do 3 puta nedeljno. Ne možete reći da to nije izvodljivo! Nije vađno koliko godina imate ili koliko kilograma viška, uvek se morate truditi da budete zdravi i nikada nije kasno za to. Većina ljudi strahuje od činjenice da će izgledati smešno ili trapavo u fitnes centrima i da će biti najgojazniji tamo, a da su svi ostali u izvrsnoj formi. E, pa vidite, to nije istina! Morate imati na umu da svako mora negde da počne.

2953220416_a261cfbbcf_bUkoliko niste ljubitelj vežbanja u teretani, probajte kako vam odgovara aerobik. Sadrži se od ritmičkih vežbi, angažuje velike grupe mišića, a jedan trening traje od 30 minuta do sat vremena. Najbitnija stvar pri bilo kojoj vrsti treninga je disanje! Nikada nemojte smetnuti sa uma da pravilno dišete, jer ćete tako sačuvati energiju, izvoditi vežbe pravilnije i efikasnije i rezultati će brže doći. 

Takođe treba istaći da je samo pravilno izvedena vežba- dobra vežba! Ako vežbate ne razmišljajući previše kako to radite, nećete dobiti maksimalne rezultate, i što je još gore- možete se povrediti.

Jednako značajna stvar uz sam trening je i zagrevanje! Uvek se zagrejte pre treninga! Vaše telo mora da se pripremi da ne bi došlo do grčeva ili nekih ozbiljnijih povreda. Nakon treninga, obavezno je istezanje! Šta više, u početku, dok ne uđete u formu, vaša aktivnost se može zasnivati samo na rutini zagrevanja i istezanja. Naredni video vam može poslužiti za primer:

Naravno, svesni smo da nije lako uvek pokrenuti se i motivisati se, ali evo našeg predloga: otpočnite šetnjom. Na primer, možete početi sa 15-ominutnim brzim hodom u jednom pravcu, a zatim se vratite. Kroz nekoliko dana tu rutu ćete prelaziti za 10-ak minuta i tada treba produžiti rutu. Ovaj vid početka je dobar za one koji nisu u formi ili imaju višak kilograma, jer je umeren i bez rizika od povreda.

Verujte, tako je jednostavno. Pokušajte, pišite nam iskustva i pitajte ukoliko je potreban dodatni savet za vaš zdrav početak.

Autor: Galina Popov