a

Aperiri vivendum has in. Eu fabellas deseruisse mea, hinc solum tractatos vim ad, ut quem voluptua nam. Ei graeci oblique perci.

Recent Posts

    Sorry, no posts matched your criteria.

Šta jesti za zdravu kosu i nokte?

Nema sumnje da smo do sada shvatili da je zdrava ishrana dobra po nas na mnoštvo načina- smanjuje rizik od raznih bolesti, jača imuni sistem, daje nam energiju i utiče na dobar san. Ali hajde da vidimo kako to određena, naravno zdrava, hrana utiče ne samo da se osećamo dobro, nego da tako i izgledamo. Pročitajte koji nutritijenti će dati vašoj kosi i noktima dodatnu jačinu, glatkoću i sjaj.

Vitamin B kompleks / vitamin H

Vitamih H poboljšava kvalitet kose sklone rascvetalim krajevima i tanjenju i jača slabe, krte nokte. Kada se uzima sa cinkom i kortikosteroidom klobetazol propionatom, koristi se za tretiranje alopecije, autoimunog kožnog oboljenja u vidu gubitka kose. Stručnjaci su dokazali da nedostatak ovog vitamina može dovesti do tanke, slabe kose ili njenog gubitka tj. opadanja. Čak se na nemačkom jeziku ova povezanost ogleda u slovu H koje simbolizuje kosu ‘haar’ i nokte ‘haut’. Namirnice koje treba koristiti za snabdevanje organizma ovim vitaminom su: banane, pasulj, karfiol, jaja, sočivo, kikiriki i losos.

VIŠE: O kosi – 5 interesantnih činjenica

Omega-3 masne kiseline

rqwdq051Da biste imali sjajniju kosu, uključite u svoju ishranu omega-3 masne kiseline, koje doprinose kvalitetu kože glave i mogu dati vašim uvojcima dodatnu blistavost. Tri aktivna sastojka – alfa-linolenska kiselina, eikozapemntaenoinska kiselina i dohozaheksaenoinska kiselina – su primarne masne kiseline i bitne su komponente stratum corneum enzima, koji čini krajnji sloj epidermisa u kome se nalazi keratin i ima sposobnost zadržavanja vode. Manjak ovih primarnih, esencijalnih masnih kiselina može rezultirati suvom kožom glave i pojavom peruti. Hrana kojom se možete boriti protiv toga je: jaja, laneno seme, riblje ulje, losos, sardina, spanać, tunjevina, orasi i skuša.

Proteini

Unos proteina je bitan iz više razloga, a naročito je povezan sa kvalitetom kose i noktiju. I kosa i nokti se sastoje od gradivnih proteina keratina, stoga je adekvatna ishrana značajna za ‘izgradnju’ jake kose i noktiju. Niskomasno meso je najlakši način da u ishranu uključi ova vrsta proteina, ali uz izbegavanje nepotrebnih masnoća pri pripremi ili u samom sadržaju (poput kožice na piletini). Konzumirajte sledeće: piletina jaja, niskomasno crveno meso, niskomasne mlečne proizvode, lešnike, morske plodove, soju i žitarice od celog zrna.

Vitamin A

Vitamin A pospešuje stvaranje sebuma, koji je neophodan koži glave, jer održava strukturu i izgled kose zdravim. Osim ovih pozitivnih uticaja na lepotu, ovaj vitamin doprinosi boljem zdravlju očiju i imunog sistema, koji nas održava vitalnima i jakima od glave do pete. Vitamin A unosite putem: kajsija, brokolija, šargarepa, dinje, čedar sira, žumanaca, ovsene kaše, spanaća i slatkog krompira.

hair1

Cink

Cink je još jedan nutritijent koji aktivno pomaže u funkcionisanju imunog sistema, a ima važnu ulogu i u formiranju vezivnih tkiva. Cink je je u sastavu miliona enzima u telu, od kojih neki regulišu sposobnost tela da pravi nove proteine, koji će postati gradivni materijal za kosu i nokte. Alopecija, isušena i krta kosa mogu ukazivati na nedostatak cinka. Da biste obezbedili dovoljno cinka svome telu, unosite sledeće namirnice: indijski orah, grašak, jastoga, ostrige, soju i čiste, niskomasne komade govedine.

VIŠE: Prirodno protiv opadanja kose – 10 korisnih saveta