5 jednostavnih načina da povećate nivo gvožđa u krvi

Autor:
namirnice bogate gvožđem

Znate onu čuvenu ,,Bled/a si kao krpa, je l` ti dobro?!”. Velikom broju ljudi je, nažalost, dobro poznata. Tada pomislite kako vam samo još to fali da čujete na svu izmorenost, glavobolju, manjak koncentracije i loš san. Ako se na to doda i ,,Nešto ti je kosa utanjila, a?”, krajnje je vreme da priznate sebi da imate dovoljno simptoma da biste uradili nešto povodom tog čuvenog nedostatka gvožđa u krvi.

Ako pretpostavimo da niste predugo zanemarivali ovaj bukvalno zamarajući problem, naredni saveti mogu pomoći da povratite zadovoljavajući nivo gvožđa, bez da preterano poremete vašu svakodnevicu i ishranu. Dakle, put na planinu pod ovim izgovorom može i da sačeka.

  1. Ustajete ujutru, a u ogledalu bleda slika. Umesto kafe, uz doručak se odlučite za kvalitetan kakao napitak. Ako ste, pak, vatreni obožavatelj kafe, dodajte kakao u istu ili ga ostavite za drugo doba dana. Srodna namirnica koja vam neće teško pasti je crna čokolada, ona sa oko 70-85% kakaoa. Zasladite tople napitke kojom kockicom ovog korisnog slatkiša ili ga smažite za užinu.

  1. Šta je to što vam može pomoći u ovoj me(n)talnoj borbi, a da ga možete poneti na posao ili u školu? Zaboravite 3u1 kada možete imati mnogo više u jednoj čaši. Cvekla, šargarepa, spanać, kelj, sušena majčina dušica, peršun, ovsene pahuljice. Pri pravljenju šejka, na ovim namirnicama bogatim gvožđem ne štedite, a ukus po potrebi poboljšajte medom, cimetom, đumbirom, kakaom. Gvožđe iz tog šejka će odlično sarađivati sa c vitaminom iz, na primer, ovognapitka.iron-RDA-for-kids

  1. Ko ne voli užinu? Spašava nas gladi, osećaja večnosti između obroka, može biti slatka i staje u tašnu ili džep. Dobitna kombinacija u ovom slučaju sadrži suve kajsije, šljive, badem, orahe, lešnik, semena bundeve i suncokreta, a možda i malo one crne čokolade koju ste načeli ujutru. Zašto ne biste svoj problem pojeli za užinu?

  2. Kada ste već, kao hipnotisani ponavljanjem svih mogućih stručnjaka, navikli da pijete 2-3l vode dnevno, hajde da to učinimo još korisnijim za rast brojke koja označava gvožđe u krvnoj slici. Dnevno bi u vodu trebalo sipati 20-30 kapi koprive, a dinamika ispijanja je na vama. Za zanimljiviju primenu skinuti etiketu sa bočice i pustiti okolinu da se pita kakav to tajni eliksir posedujete.

  3. Na putu ste kući posle napornog dana, preko vam je potreban obrok bogat gvožđem, šta radite? Pošaljete sms sledeće sadržine dragoj osobi koja vas čeka kod kuće: ,,Molim te, pripremi mi dzigericu ili nešto morskih plodova sa dosta zelene salate i paradajza. I neko dobro crno vino 😉 Hvala!”iStock_000016571586Small

Nije strašno, zar ne? I ne brinite se, čak i ako budete poslušali svaki od ovih saveta, nećete postati Čelična Lejdi ili Iron Man.

Autor: Marija Đokić

1 komentar

  1. Pingback: Šampinjoni u vinu – Zdravka.rs

Morate biti registrovani i ulogovani da ostavite komentar Login