Začini za zdraviju ishranu

Autor:

Dodavanjem začina u zdrave obroke možete ubrzati i pospešiti sagorevanje kalorija, čime ćete biti korak bliže boljoj figuri. Mala količina cimeta ili bibera može da poboljša ukus jela. Takođe može da bude vaš saveznik u borbi sa suvišnim kilogramima, ali ne treba preterivati i jesti previše začinjena jela.

Cimet

Dokazano je da cimet snižava nivo šećera u krvi i da podstiče metabolizam. Kašičicu cimeta možete da dodate u integralni pirinač ili rendane jabuke. To će biti zdrava poslastica. Cimet se može dodati i u čaj.

Đumbir

Svež đumbir čuva vaše zdravlje, podstiče varenje i pomaže pri izbacivanju toksina iz tela. Đumbir možete narendati u salatu, ili kombinovati sa maslinovim uljem i začiniti neku sirovu namirnicu. Ako niste probali čaj od đumbira, vreme je da probate jer dokazano utiče na poboljšanje celokupnog zdravlja.

Biber 

Ako želite da istopite masne naslage sa stomaka, dodajte crni biber u svakodnevnu ishranu. Biber ubrzava metabolizam masti za 8 % i efekat traje par sati nakon unosa. Sveže samleven biber ima najbolji uticaj na metabolizam, jer čuva sve korisne sastojke.

Senf

Zvuči čudno? Senf zaista deluje dobro na sagorevanje kalorija. Dovoljna je samo jedna kašičica. Za ručak možete da spremite zdrav obrok, tako što ćete grilovati pileća prsa bez ulja, a posle ih premazati sa malo senfa. Bićete zadovoljni ukusom.

Muškatni oraščić

Ovaj čuveni začin je dobar za ublažavanje stomačnih tegoba, a poznata su i njegova antibakterijska svojstva. Odličan je izvor vlakana i pomaže u uklanjanju bubuljica kada se nanese direktno na kožu. Poznat je sastojak mnogih poslastica.

Kim

Ovaj začin podstiče rad želudca, poboljšava probavu, ublažava grčeve i uklanja loš zadah. Kim stimuliše rad bubrega, pospešuje iskašljavanje i smiruje kašalj, pa je zbog toga dobra pomoć u borbi protiv prehlade i gripa.

Začinima do boljeg zdravlja i ukusnijeg jela!

 

Autor: Jela Aničić

Morate biti registrovani i ulogovani da ostavite komentar Login