Pravilno disanje – tehnika koja poboljšava zdravlje

Autor:

Veza između uma i ritma disanja je odavno ustanovljena. Disanje i krvni pritisak su međusobno povezani. Ujednačenim i usporenim disanjem moguće je da oni koji boluju od hipertenzije regulišu svoj krvni pritisak.

Istraživanja su pokazala da ako svakog dana odvojite 10 minnuta i dišete umereno, polako i ujednačeno smanjujete rizik od pojave kardiovaskularnih bolesti. Oni koji su probali ovu tehniku, nakon dva meseca rezultati su doveli do smanjenog krvnog pritiska za 10-15 jedinica.

Fizička aktivnost, način ishrane i način na koji dišemo su ključni faktori ako pričamo o zdravom i dugom životu. Kada dišemo mi obogaćujemo krv kiseonikom, što znači da plitko disanje nema efekta na organizam jer se ne unosi kiseonik.

Snaga daha dovodi do značajnog poboljšanja funkcija nervnog sistema i suzbijanja stresa. Kada ste ljuti, nervozni ili besni probajte da dišete umereno i sami smirite svoje telo i otkucaje srca. Disanjem možete sve da rešte, pa čak i ubrzane otkucaje srca, vrtoglavicu, svakodnevni stres i glavobolju. Potrebno je da duboko udahnete i svesno usmerite pažnu na oslobađanje od nastalih situacija stresa ili bilo koje negativne emocije.

Kada govorimo o svakodnevnim vežbama disanja, ono utiče na koncentraciju, poboljšanje imunog sistema, smanjuje holesterol u krvi i ublažava depresivna stanja. Redovnim vežbanjem ujednačenog i usporenog disanja možete da utičete preventivno na mnoge bolesti.

KAKO DA NAUČITE DA DIŠETE PRAVLINO

Posvetite sebi 10 minuta dnevno, sedite ili lezite tako da kičma bude Healthy-living_1u pravilnom položaju, a dijafragma slobodna. Dišite na nos polako i brojite do 5, zadržite dah u istom intervalu od 5 sekundi i onda izdišite na usta ponovo brojeći do 5. Ako vam od ove vežbe bude muka, ili osetite vrtoglavicu, onda je to posledica promenjenog odnosa kiseonika i ugljen-dioksida. Brzo će proći, ali nastavite da vežbate jer ovaj znak pokazuje da treba da nastavite. Organizmu je potreban kiseonik, najviše kada se nalazi u nepredviđenim stuacijama ili tokom fizičke aktivnosti.

Poznato vam je da za pravilno vežbanje disanje predstavlja kljčnu stvar. Ako ste aktivni sportista ili redovno posećujete teretanu, onda ste upoznati koliko fizička aktivnost doprinosi zdravlju. Trčanje u prirodi, dizanje tegova u teretani, trbušnjaci ili bilo koja druga vežba zahteva pravilno disanje. Ako ne dišete pravilno možete da imate problema za ubrzanim otkucajima srca i vrtoglavicom. Naučite da dišete tokom fizičke aktivnosti, ojačajte svoj imuni sistem, naučite da dišete u stresnim situacijama i povećaćete koncentraciju.

Probajte, deluje provereno!

Autor: Jela Aničić

Morate biti registrovani i ulogovani da ostavite komentar Login