Najveće zablude o dijetama

Autor:

Svi znamo da ne postoji čarobni štapic koji bi rešio probleme sa viškom kilograma i doveo nas do savršene figure. Ako želite da trajno izgubite taj višak, bez jo-jo efekta, treba da odaberete postepenu i dugoročnu dijetu, koja će postati sastavni deo vašeg životnog stila. Šta to tačno podrazumeva? Prvo, treba da imate pozitivan stav prema novom načinu ishrane i kombinovanju namirnica; a drugo, posmatrajte to kao izazov, ne kao kaznu.

Sigurno smo svi u nekom trenutku probali makar jednu od bezbroj dijeta koju su nam preporučili prijatelji, kolege ili rodbina, ali nismo imali dugotrajne efekte. Razlog za neuspeh je taj što baš svačiji organizam drugačije reaguje na različite namirnice, način ishrane i vežbanja. Baš zbog toga treba osluškivati svoj organizam, npr. izbegavati hranu od koje vam je muka ili vam na bilo koji način ne prija. Svakako, ukoliko treba da izgubite kilograme, naročito ako je broj istih dvocifren, obratite se nutricionisti. za savet. U ovom tekstu ćemo se podsetiti najvećih zabluda o dijetama u nadi da ćemo se najzad otarasiti istih.

  1. Rigorozne dijete daju odlične rezultate! Ovo je najrasprostranjenija zabluda. Ovakve dijete su kontra-produktivne. Možete oslabiti, ali posle nekog vremena nabacićete još više kilograma. Recimo da ste pre unosili 2000 kalorija na dan, a zatim naglo prepolovili tu količinu. Izvesno je da će vaše telo doživeti šok i da će očajnički pokušavati da zadrži masti. Najbolje je početi polako, ali sigurno smanjivati broj kalorija. Tako će masti početi da se tope.diet_four_letter_word_news_625x430
  2. Dok mi gladujemo, naše telo se čisti od toksina! Ovo je još veća zablda od prve. Ako izaberete nisko-kaloričnu dijetu, nivo ketona u krvi će se povećavati, što se dešava kada jetra pretvara masti u masne kiseline i jedinjenja ketona. Jedinjenja ketona mogu loše uticati na nervni sistem.
  3. Zamene za obroke su korisne! Istina je da nas doslovno bombarduju reklamama za proizvode koji treba da nam zamene stvarne namirnice, i da- one jesu privlačne i vrlo, vrlo ubedljive, počevši od raznih tableta, pilula, zamena za obroke u najrazlišitijim oblicima. Ali, zapamtite da su prirodne, stvarne namirnice najzdravija opcija za vas! Najbolji način da snebdete svoje telo potrebnim nutritijentima je da jedete sveže voće i povrće, da unosite dovoljno tečnosti, vlakana, minerala i proteina. 
  4. Treba razglasiti svima da ste na dijeti! Ne ponajvljate sebi sto puta na dan da ste na dijeti, ne govorite sebi da vam nije dozvoljeno da jedete određeno jelo, NE STVARAJTE SEBI TENZIJU! Dobro je da pravite sebi dnevni meni da biste izbegli iskušenja u vidu slatkiša i drugih nepoželjnih namirnica. Reći drugima da ste na dijeti je otežavajuća okolnost. Svi će vas sigurno nutkati ”uzmi samo jedan kolačić/sladoled/čokoladicu…”, jer vas neće ubiti. Možda vas neće ubiti, ali će vas vratiti na početak dijete, što znači da će se vaš metabolizam ponovo usporiti i vaš trud je uzaludan. Na vama je da odlučite!
  5. Večernji, kasni obroci su štetniji od dnevnih! Vreme unošenja hrane nije toliko bitno poput količine i kombinovanja namirnica koje unosite. Većina će uzeti nešto usput i grickati uveče pred televizorom. Koliko hrane pojedete na ovaj način je direktno proporcionalno tome koliko se dosađujete te večeri. Ljudi najčešće posežu za čipsom, krekerima, keksom, a sve to je veoma, veoma kalorično. Najidealnije rešenje je imati 5 obroka dnevno na svaka 3-4 sata.
  6. Slatkiši su loši za liniju! I za kraj, nešto vedrije- ovo nije potpuna zabluda! Ali, napravićemo kompromis. Slatkiši u maloj meri vam neće škoditi. Ako vam se jede sladoled, ne mučite sebe. Pojedite malu porciju i nemojte se nakon toga panično meriti i brojati kalorije. Ne opterećujte se!

Za kraj, evo zanimljivog videa sa 50 činjenica o dijetama i vežbanju:

 

Autor: Galina Popov

Morate biti registrovani i ulogovani da ostavite komentar Login