a

Aperiri vivendum has in. Eu fabellas deseruisse mea, hinc solum tractatos vim ad, ut quem voluptua nam. Ei graeci oblique perci.

Recent Posts

    Sorry, no posts matched your criteria.

Čorba od karfiola – kremasta i niskokalorična!

Krajnje laka za pripremu, bez sitnog, dosadnog seckanja u nedogled – samo razdvojite buketiće karfiola, grubo iseckate drške, krompir, luk i nekoliko čenova belog luka. Ubacite ih u posudu sa mlekom i bujonom, a kada sve omekša – izblendujete i gotovo. Dobićete gustu, bogatu, niskokaloričnu čorbu od karfiola, kojoj ćete se radovati posle napornog dana.

Ovaj recept je faktički poput `formule` koju možete primenjivati i sa ostalim povrćem, poput brokolija (recept možete naći ovde), šargarepe, krompira, paštrnka, cvekle, graška, pa i tikvica. Svako povrće koje će omekšati u ključaloj vodi se može pretvoriti u ukusnu supicu/čorbicu.

Zdravka nije prvenstveno razmišljala o kalorijama kada je želela da podeli ovaj recept sa vama, međutim ova čorbica je ispunila i taj kriterijum – samo 190 kalorija po porciji! Nutritivne vrednosti ćete naći na kraju recepta.

Za 4 porcije ove divne čorbe će vam biti potrebno:

  • 3 čena belog luka, grubo naseckana
  • 1kg karfiola (1 glavica srednje veličine), razdvojenih cvetova i grubo iseckanih drški
  • 250g krompira (1 veći, 2 manja), krupno iseckati
  • 1 velika glavica crnog luka, krupno iseckati
  • 2 šolje mleka
  • 2 šolje pilećeg bujona
  • so i biber

Preporučujemo da pri serviranju pospete majčinom dušicom, kao i maslinovim uljem ili pavlakom za kuvanje.

Sve pripremljene sastojke osim soli i bibera, stavite u veliki lonac na jaku vatru i dovedite do ključanja. Zatim smanjite na umerenu vatru i pustite da se krčka još 10-15 minuta ili jednostavno dok karfiol ne omekša dovoljno da bi mogao dalje da se obradi. Ručnim blenderom (jedan od 2 načina) blendujte dok masa ne postane glatka i ujednačena, a zatim dodajte so i biber prema ličnom ukusu. Ukoliko je čorba previše gusta za vaš ukus, dodajte još mleka, vode ili bujona (samim tim i soli). Ako pak želite još gušću teksturu, ostavite da se duže krčka i zgusne, ali ne preterujte kako se ne bi potpuno zgusnula i bila preslana. Kada sipate u tanjir/činijicu pospite majčinom dušicom i poprskajte maslinovim uljem i/ili neutralnom pavlakom za kuvanje.

Roasted-Cauliflower-Cheddar-Soup

Drugi način pripreme je za one koji ne poseduju ručni blender. Dakle, kada povrće omekša i spremno je za blendovanje, morate ga prvo ostaviti da se prohladi. Zatim ćete smesu sipati u regularni blender i blendovati dok ne dobijete ujednačenu smesu. Nakon toga ćete vratiti čorbu u lonac i zagrejati.

Nutritivne vrednosti (ukoliko koristite niskomasno mleko): 190 kalorija, 3.1g masti, 520mg natrijuma, 1150mg kalijuma, 33.7g ugljenih hidrata (dijetalnih vlakana 8.6g, šećera 14.1g), 10.9g proteina.